Komise pro internetovou reklamu SPIR
Komise pro internetovou reklamu SPIR je odborná komise SPIR zřízená za účelem kritické evaluace metodiky a výstupů projektů SPIR poskytujících informace o online inzerci (AdMonitoring, Výzkum inzertních výkonů). Rovněž slouží jako platforma pro výměnu informací o trendech v online marketingu. Podílí se na definici a klasifikaci doporučených standardů reklamních formátů.
Kontaktní adresa na celou Komisi pro internetovou reklamu SPIR je:
Agenda a popis práce KPIR:
- Hodnotí fungování projektu AdMonitoring, diskutuje, připravuje a navrhuje doporučení týkající se úprav projektu.
- Schvaluje nástroje a metodiku projektu ViV. Podílí se rovněž na aktualizaci DTB oslovovaných respondentů – klíčové zejména u agentur a přímých inzerentů.
- Podílí se na definici a revizi standardů online reklamních formátů SPIR
- Platforma pro výměnu informací o českém PRG prostředí
- Připravuje stanoviska k zamýšleným omezením v online marketingu (příprava kritického stanoviska k blokování tzv. intruzivních formátů v Chrome). Diskutuje negativní jevy jako např. blokování reklamy a jejich příčiny.
- Agendu projednávanou v KVM připravuje VP SPIR podle potřeby a harmonogramu výzkumných projektů týkajících se online inzerce a ve spolupráci s předsedou komise.
Hlavní témata:
AdMonitoring: metodika deklarování, proces auditování apod., ViV: metodika, dotazníky, databáze respondentů, výstupy. Reklamní formáty a jejich standardizace.
Doporučení, standardy reklamních formátů, definice: